----

k aktuálním tématům, o kterých se jinde skoro nepíše a mluví polohlasem

Friday, June 25, 2010

O plagiátorství na Média o islámu

Pohlédněte prosím na tento článek:
(obrázek je tu, pokud by se rozhodli to upravit či stáhnout - http://yfrog.com/5pplagitorstvj)

A nyní se vraťte na můj příspěvek:

To jsou mi náhodičky, že?

A zde postuji dopis, který jsem "otevřel", neb se mi na něj nedostalo žádné odpovědi:


Prosím Vás...jak je možné, že článek je doslova téměř SLOVO OD SLOVA totožný s mým? Tedy na konci jsou ušmiknuté ty mé závěrečné komentáře a sem tam něco změněno, ale abych se přiznal, tak mě to docela vytočilo.
Na mém blogu je jasně (c) 2010, František Janák, Jr., bez uvedení zdroje a citačního aparátu se jedná o plagiátorství, na to jsou paragrafy, nespa.
Nepomůže, že je to prý z "Daily Nation" (mrknul jsem na něj a pracuje trošku s jinými citacemi než Jihad Watch a zcela vám to nesedí).

Příklady:
Můj:
Muži z Mogadišu mají 30 dní na to, aby si nechali narůst plnovous po vzoru proroka Mohameda nebo se mají připravit na tresty dle islámského práva Šária, včetně bičování.
Váš:
Muži z Mogadišu mají 30 dní na to, aby si nechali narůst plnovous po vzoru proroka Mohameda, nebo je čekají tresty dle islámského práva Šária, včetně bičování. (celá JEDNA čárka odlišnost)

Váš:
3. dubna přikázala islamistická skupina Hizbu Islam všem rádiím a televizím v Mogadišu, aby přestala hrát veškerou hudbu a zpěv. Všichni vyhověli kromě Mogadišského rádia, placeného federální vládou a vysílajícího ze sousedního Nairobi v sousedním státě Keňa. Moalim Hashi přislíbil, že si to s nimi vyřídí, až se islamisté dostanou do Nairobi.
(pár slovíček na rozdíl nestačí, navíc sousední Nairobi v sousedním státě Keňa zní docela divně)

Můj:
3. dubna Hizbu Islam přikázala všem rádiím a televizím v Mogadišu, aby přestali hrát veškerou hudbu a nápěvy. Všichni vyhověli kromě Mogadišského rádia placeného federální vládou a operujícího ze sousedního Nairobi, Keňa. Moalim Hashi přislíbil, že si to s nimi vyřídí až se islamisté dostanou do Nairobi.

Váš:
Ale není to jen o vousech, islamistické skupiny jako Al-Shahaab a Hizbu Islam zavedly i další omezení:
- zákaz zvonění ve školách
- ženy nesmějí nosit podprsenky
- nejsou povolena kina („filmové domy“)
- zákaz hudby a zpěvu v rádiích
- nesmějí se tancovat folklórní tance
- byl zakázán fotbal, zvláště sledování FIFA World Cup v Jižní Africe

Můj:
Ale není to jen o vousech, islámistické skupiny jako Al-Shahaab a Hizbu Islam zavedly i další omezení, pro ilustraci článek uvádí několik:

- žádné zvonění ve školách

- ženy nesmějí nosit podprsenky

- nejsou povoleny kina ("filmové domy")

- žádná hudba

- nesmějí se tancovat folklórní tance

- zákaz fotbalu, zvláště sledování FIFA World Cup v Jižní Africe

i "filmové domy"?! Propánajána, na blog to nevadí, ale na seriózní web?
Mám pokračovat nebo to stačí?


Jestli je toto, jak operujete..můžete mi to nějak rozumně vysvětlit? Na takovou kongenialitu nevěřím, v takovémhle měřítku vážně ne.

Vše mám zdokumentováno, takže smazáním si moc nepomůžete.

Toto není omyl, to je záměrné chování - žádám o uvedení věci na pravou míru, investoval jsem do toho určité úsilí a aby se na tom někdo přiživoval není fér. Uvedení pravého autora, odstranění změn a řádný citační aparát.

Chcete nějaké věci pomoct? Skvěle, ale hrajte fér, přece to nemůže bejt tak těžký... Zdá se, že kritiku českého blogerství/novinařiny přidám mezi svá témata. A bez okolků.

S pozdravem,

František Janák, Jr.
Autorský blogger na http://bezokolku.blogspot.com

-------
Taky jsem mírně zaražen stylem, kterým je ta webová stránka koncipována:
Žádná jména či kontaktní osoby (z dns tools se dají vytáhnout aspoň nějaké) - budiž
Píšu-li však článek/příspěvek, nebylo-li by bývalo logické tam dávat odkaz na původní článek? Skutečně je takový problém tam dát jeden http odkaz? Nemohu si pomoci, ale tento web ve mě kladné pocity nevzbuzuje - plagiátorství (minimálně mého článku), anonymita (kdo za tím stojí, jaké jsou jejich zájmy a motivace?), věrohodnost zdojů není zaručena... Články tam uvedené budu raději ověřovat z jiného zdroje a vám radím to samé.

Krédo "I won't be silent, I won't stand still" se snažím uplatňpvat co nejčastěji a co nejšířeji...jinak by to nemělo cenu. A na falešnou solidaritu nehraji; o nepravostech a zlu se mluvit má, ať už je na jakkékoli straně.

(c) 2010, František Janák, Jr.
PS: Nový článek bude v průběhu dneška. Snad mi ho nikdo nezkopíruje.

No comments:

Post a Comment